vrijdag 11 april 2014

Wayfairing stranger

Dat er een ander kan komen zegt niets over vergeten van je eerdere partner. Dat gevoel zal nooit verloren gaan maar hoeft ook niet in de weg te staan van toekomstige gevoelens.
Mooi geschreven.
Mooi gevat de fase van het verlies, het opgeven van de ander, maar toch nog de stilte willen bewaren voor wie hij was.Nog geen ruimte kunnen laten voor de derde die komt.

Wat een ontroerend gedicht, je raakt me met je woorden en tranen schieten in mijn ogen, zo weemoedig triest maar een parel Mobar

Wednesday, April 28, 2010

Bij dit gedicht zou je ook alleen de vetgedrukte zinnen kunnen lezen. Grappig.
Er zit volgens mij een foutje in : berekenig?
Hoe gaat het met het geluid?

het foutje heb ik verbeterd.

Het is niet gelukt met het geluid, maar ik zal het later nog eens proberen.

14 opmerkingen:

  1. Niet echt mijn genre, maar je schrijfstijl spreekt me aan en er zitten boeiende elementen in. Je omschrijft hem als iemand die zo normaal is als je maar kan zijn, terwijl het niet zo aanvoelt.
    Je beschrijft alles op een manier die me aanspreekt. Ik volg.
    In principe: Zuid-Frankrijk i.p.v. Zuid Frankrijk

    mobar - 8-February-2014 18:53

    Bedankt, het kan wel even duren voordat deel 2 volgt, omdat ik het een en ander nog aan het bekijken ben..

    --------------------------------------------------------------------------------




    8-February-2014 18:59
    Je hebt besloten om Joop te gaan plaatsen. Dat vind ik leuk!
    Het begint al goed met deze uitgebreide karakterbeschrijving van Joop, nu weten we een beetje wat voor type het is.
    De eerste zin in in de tweede alinea is best lang en kan in twee stukken, dan leest het makkelijker.

    Iedere ochtend las hij de krant, dan boog hij zich voor een kwartiertje over het nieuws en bedacht in zijn hoofd wat hij er van vond. Daarna legde hij de krant in de krantenbak zodat deze later opnieuw gebruikt kon worden in de poepbak van zijn hond, een Spaniƫl met een donkere vlek op de neus.

    Zet je vervolg aan?
    Ben benieuwd naar Joop 2

    mobar - 8-February-2014 19:32

    Ja, ik heb het verhaal teruggevonden op de pc, en ga het waarschijnlijk in korte delen plaatsen zodat ik het nog een grondig kan herzien, want het is een verhaal van alweer vijf jaar geleden. Ik zal de vervolgfunctie er bij zetten. Ik heb de zin nog aangepast, leest inderdaad prettiger zo. Bedankt en fijne zondag, morgen.

    --------------------------------------------------------------------------------




    9-February-2014 9:05
    Kennisgemaakt met Joop en heel benieuwd hoe het hem vergaat. Ik kijk uit naar deel 2. Fijne zondag

    9-February-2014 13:33

    Ik denk, dat het spannend wordt. Kon wel eens te vergelijken zijn met mijn leven. Graag gelezen.

    mobar - 9-February-2014 15:20

    Bedankt Willeke, deel 2 laat nog wel even op zich wachten, de originele versie is nogal klungelig geschreven en daar moet ik nog veel aan veranderen om het in de stijl van dit eerste deel te krijgen.

    mobar - 9-February-2014 15:20

    Bedankt ja spannend gaat het hopelijk wel worden, maar ik of het met jouw leven is te vergelijken weet ik niet. Groet.

    --------------------------------------------------------------------------------




    9-February-2014 19:21
    Het mysterie Joop laat dus nog ff op zich wachten, zo begrijp ik uit jouw reactie. Ik ben benieuwd, dit 1e deel is uitnodigend genoeg om naar een vervolg uit te kijken.

    mobar - 10-February-2014 1:22

    Dank je wel, deel twee is er eerder gekomen dan ik eerst in gedachten had, ik heb het geheel opnieuw geschreven. Groet.

    --------------------------------------------------------------------------------




    10-February-2014 12:17
    Heb dit deel met genoegen gelezen, ga nu even naar deel twee toe en kijken hoe Joop nou aan werk komt, want dit stukje zal er toch wel tussen zitten? Daar staat hier in dit deel niets van in. Ga gelijk even aan de lees, garoetjes van lena

    mobar - 10-February-2014 15:53

    Ja, dat komt nog aan bod, in een volgend deel. Bedankt, groet.

    --------------------------------------------------------------------------------




    10-February-2014 20:13
    Ook ik ben benieuwd na wat aan Joop gaat gebeuren....


    mobar - 10-February-2014 21:53

    Ja, een gedeelte is al te lezen in deel 2. Bedankt. Groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 3-February-2014
    2:48:36
    Leestijd: ca. 1 min.
    Erotiek
    Aantal keer gelezen: 115
    Aantal reacties : 0 Aantal leden : 0

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gaf net aan wat ik hier gelijk tref. Hij heeft dus een baan, het is zeker niet mijn verhaal, maar zou je een kleine intonatie kunnen schrijven hoe of wat voor werk hij doet? Dat geeft de lezer een beter inzicht in de protagonist die het verhaal draagt ( Joop dus in deze). Ik volg je hoor....groetzzz leentje
    klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    mobar - 10-February-2014 15:56

    Het komt allemaal in het volgende deel. Bedankt groet.

    --------------------------------------------------------------------------------



    --------------------------------------------------------------------------------




    10-February-2014 14:19 klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    Joop aarzelde, hij was een echte mensenmens en over dieren had hij weinig kennis.
    Het zou een hele stap worden, maar hij wilde zijn baas niet tegenspreken.

    website.”sprak eerst aanhalingstekens, dan komma, dan sprak
    zandpad,werd komma moet weg

    “We zijn tevreden over jouw werk tot nu toe Joop.
    Jouw artikel over de prostituees van het zandpad werd veel gelezen en we hebben er behoorlijk wat reacties op gekregen", sprak de baas om Joop wat op te beuren.

    Je maakt wat lange zinnen, maar ik wil je niet 'muggenziften', dus als je mijn aanpassingen vervelend vindt, laat maar weten, dan stop ik daarmee.

    Dit deel graag gelezen, op weg naar Joop 3






    mobar - 10-February-2014 15:58

    Ik vind de lengte van de zinnen wel meevallen, dus ik volg niet al jouw suggesties op. De tweede opmerking na website kan ik niet goed plaatsten, de derde heb ik aangepast. Geef gerust kritiek, ik zie wel of ik er iets mee kan. Deel 3 is gereed, maar ik wacht nog even met plaatsen. Bedankt, groet.
    klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    10-February-2014 18:10

    voor onze boeiende website", sprak zijn baas op gebiedende toon.
    Er stond een punt, maar de zin ging nog verder. Fijne avond.
    klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    mobar - 10-February-2014 18:47

    Okay, heb het gevonden, en de punt weggehaald. Bednakt . groet fijne avond.

    --------------------------------------------------------------------------------



    --------------------------------------------------------------------------------




    11-February-2014 8:45 klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    Als mensenmens over dieren schrijven, mooie uitdaging. Heel benieuwd hoe Joop dit gaat oppakken, op naar deel 3
    klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    mobar - 11-February-2014 17:19

    Ja, het is een totaal herzien verhaal geworden. Bedankt, Februari groet.

    --------------------------------------------------------------------------------



    --------------------------------------------------------------------------------




    13-February-2014 13:48 klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    Ik volg en ga naar deel drie. Volgens mij is het: hij dacht te veel na over het leven, i.p.v. teveel
    klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    mobar - 14-February-2014 0:33

    Okay heb het een aangepast, bedankt, en op naar deel 3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik begrijp dat deze 'ervaringsdeskundige bij uitstek' geen kaas heeft gegeten van wasmachines en nog nooit gehoord heeft van wasserettes Ik vind het een heerlijk verhaal en ben nu al benieuwd naar Joop 4, fijne dag
    klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    mobar - 11-February-2014 17:23

    Het komt allemaal nog in de volgende delen. Bedankt en leuk dat het verhaal bevalt. Groet.

    --------------------------------------------------------------------------------



    --------------------------------------------------------------------------------




    Mooi geschreven, graag gelezen en ik ben ook benieuwd hoe het verder gaat !
    klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    mobar - 12-February-2014 22:39

    Ja, het vervolg ligt klaar, maar wacht nog even met publiceren. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben zo vrij geweest om meteen door te lezen. Geen op- of aanmerkingen, behalve dat ik hier wat witregels zie die er niet horen. Vierenhalf jaar is niet oud voor een hond, een heel gemis. Ik ben benieuwd waar dit verhaal naar toe gaat. Neem aan dat je het over een Ragdoll hebt?
    klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    mobar - 18-February-2014 16:04

    Heb het nog even aangepast en de witregels weggehaald. Het volgende deel laat nog even op zich wachten. Bedankt.

    --------------------------------------------------------------------------------



    --------------------------------------------------------------------------------




    18-February-2014 18:14
    Weer genoten, ( wist je dat Hagenezen niet bestaan? Het zijn en blijven Hagenaars) Als ik in mijn 3ojarige ervaring een Haagse aansprak voor "Die Hagenees.? kon ik een jetzer voor mijn postzegel krijgen....Voor de rest blijft je verhaal heerlijk spannend om te lezen...Zou zomaar een boek kunnen worden???
    klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    mobar - 19-February-2014 23:47

    Ik kan het nog veranderen, maar ik vind Hagenezen zo leuk klinken. Er zijn alweer nieuwe delen in de maak. Bedankt Groet.

    --------------------------------------------------------------------------------



    --------------------------------------------------------------------------------




    18-February-2014 22:06 klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    Ik hoop ook voor Joop (en de hamster) dat de poes doorgaat. Heel benieuwd hoe het verder gaat...op naar deel 7

    mobar - 19-February-2014 23:48

    Even afwachten wat er in Den Haag wordt beslist. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gedichten.nl: resultaten
    Er zijn in totaal 9 inzendingen gevonden


    27-10-2011 Anita Dalstraat netgedicht Afrikaanse pot 738 7.14 7 0

    BeantwoordenVerwijderen

  7. Afrikaanse pot


    Ze wordt onheus bejegend
    paniekaanvallen in de nacht
    seksueel gefrustreerd
    de man, de pik, de macht

    ze ziet de maan soms
    ernstig dwalen
    haar vriendinnen
    zijn vermoord

    ze zou het liefst
    in droom verdwalen
    ver weg uit dit
    verdroogde oord

    ze geeft haar leven
    aan de vrouwen
    een dappere strijd

    hoe houd ze dit vol
    waar vind ze vertrouwen
    wat is er zinvol in de tijd.


    BeantwoordenVerwijderen
  8. 19-06-2011 Anita Dalstraat netgedicht Alleen 229 7.50 6 0

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Datum: 16-06-2011
    Bericht: Ben er helemaal stil van en zo mooi!





    Datum: 16-06-2011
    Bericht: Ik zeg niks...
    maar wel mooi.



    BeantwoordenVerwijderen
  10. De tweede zin zou ik in twee stukjes breken.
    gedaan. Soms leek het net alsof ze een echte relatie hadden.

    De term thriller begint nu vorm te krijgen. Hij heeft zijn portemonnee laten liggen en dat zal zijn consequenties hebben.


    19-February-2014 15:26

    Ik heb de tweede zin aangepast. Bedankt. Groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Reacties
    1. Hij keek oorlogszuchtig naar zijn hamster, maar het beestje liet zich niet verleiden tot scheldpartijen. Hij luisterde opnieuw naar het bericht op zijn antwoordapparaat.

      Door naar deel 10, vervolg staat niet aan.

      20-February-2014 18:25

      De eerste keer in het verhaal hoorde hij het bericht niet, maar sprak de baas het in, pas de tweede keer in het verhaal hoort hij het bericht, dus er is van opnieuw geen sprake. Het is idd verleiden. Bedankt

      20-February-2014 18:49

      Ja, je hebt gelijk, ik had het verkeerd gelezen.

      Verwijderen






  12. 3-April-2014 22:38


    Erg mooi. Knap geschreven.


    Violette Z. - 3-April-2014 22:52

    Merci, zoals je weet mix ik ouderwetse biografische herinneringen graag met moderne sfeerschetsen.






    9-April-2014 12:13

    Mooi geschreven miniatuur. Herken er veel van mezelf in van vroeger.


    12-April-2014 19:05

    Merci, ik ook

    BeantwoordenVerwijderen


  13. ik heb gedroomd over engelse tienermoeders
    maar verder, graag gelezen


    Zondag, oktober 06, 2013 23:16
    Er voor gaan. Mooi beschreven.


    goed weergeven

    BeantwoordenVerwijderen