zaterdag 18 januari 2014

Birthday 15 -10 -1962

16 opmerkingen:

  1. maandag 15 oktober 2012
    15 Oktober 2012
    dag Mobar






    vandaag kom ik speciaal

    voor jou op de Freaks

    ooit nam je me bij de hand

    als dichter. als tekenaar

    als schilder en als fotograaf

    maar ook als poezenliefhebber

    je toonde me jouw geliefde Amsterdam

    in woord en beeld

    je gaf en geeft

    de bomen een eigen gezicht

    laat ze zelf hun mannetje staan

    stevig geaard, met wijdse takken





    je bent jarig

    vergeten ben ik dat niet

    van harte dichtervriend





    zou het zo kunnen zijn

    dat er in Amsterdam

    appeltaart met slagroom wordt gegeten





    de beste wensen





    Windwhisper- Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zaterdag 11 juli 2009
    Jarige Janny 10 juni 2009
    Een dag in juni
    lijkt soms heel gewoon
    maar straks ontwaak jij
    jarig en wonderschoon
    ik hoop dan dat jij dit dichten leest
    met glimlach en heldere geest
    wens ik jou toe een fijne dag
    een verjaardagstaart

    en een schaterlach.



    Schrijver: mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 12:59 1 opmerking:
    Mobar Vorstkasteel11 juli 2009 13:01
    switi lobi Reageer op Jarige Janny

    Friday, June 12, 2009 07:54

    Wat wwn fijn gedicht mobar!

    Fijne dag,
    switi lobi

    Quicksilver Reageer op Jarige Janny

    Wednesday, June 10, 2009 12:57

    Wauwie supermooi gedicht voor de jarige Janny!
    hiep hiep hoera voor Janny die is jarig en dat vieren wij!
    ben er weer lieve mobar
    fijne dag beiden
    liefs,dicky

    Janny Schepenaar Reageer op Jarige Janny

    Wednesday, June 10, 2009 11:36

    ik sluit me hier ook even bij aan, naamgenoot, van harte,
    liefs, Janny

    Jannie Hoogendam Reageer op Jarige Janny

    Wednesday, June 10, 2009 09:31

    Leuuuuk!!!
    ook namens mij een fijne verjaardag gewenst
    Liefs
    Jannie

    roosjerood Reageer op Jarige Janny

    Wednesday, June 10, 2009 09:22

    heel erg mooi
    een dikke proficiat voor Janny

    Hilly N Reageer op Jarige Janny

    Wednesday, June 10, 2009 09:17

    Mooi Mobar

    Groet,
    Hilly

    Stip Reageer op Jarige Janny

    Wednesday, June 10, 2009 08:52

    wat een mooi gedichtje voor de jarige
    ook namens mij proficiat janny


    stipje

    88 Reageer op Jarige Janny

    Wednesday, June 10, 2009 08:48

    wat een lief gedicht, namens mij ook gefeliciteerd

    groetje 88

    Janny Scheybeler de Jonge Reageer op Jarige Janny

    Wednesday, June 10, 2009 08:42

    lieve lieve mobar
    wat een verrassing
    dank je wel!!janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vrijdag 16 oktober 2009
    Mobar door ReBelle
    Mobar
    Mobar, Henk de dichter, te vinden op vele plaatsen op het web.
    Voor het vierde jaar alweer kan ik jouw hier feliciteren Hoe vliegt de tijd
    .Jouw weegschaal vaak uit balans moet eiken door het schrijven.
    De afgewogen woorden met zeggingskracht moeten disbalans verdrijven.

    Eindeloos jouw uitlaatklep, fijn leesvoer komt eruit.
    Hoe jouw wind ook waait, het blijft boeien, lieve guit.



    Gefeliciteerd met je verjaardag, Mobar/Henk
    en nog vele jaren!

    Liefs
    - ReBelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vrijdag 16 oktober 2009
    Mobar Vorstkasteel door Lion10cc
    Aan iedereen die een dagje ouder wordt vandaag
    Proficiat ik wens je een fijn levensjaar
    Veel cadeautjes gewikkeld in een laag
    Pakpapier speciaal voor je verjaardag
    Aan Mobar ook mijn felicitaties
    Jarige van de dag
    Van mij krijg je positieve energie en affirmaties
    Als ik je dat geven mag
    Weegschaal brengt het leven in balans
    Geef een groot feest je verdiend het
    Verlies jezelf in een vreugdedans
    Nu ben je aan zet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zondag 19 september 2010
    Mobar
    Mobar


    Geschreven door KBC







    wandelend door zijn kasteel

    fascineren droombomen mijn zicht

    ontplooit er uit elk blad een

    nieuw gedicht



    weliswaar stotterend,

    geïmponeerd door de letterpracht

    begon ik mijn ode als volgt



    geachte heer, gezegend bent u

    met een uitstekend intellect

    en dat wat u met ons deelt ontvangt

    u van de negen muzen

    in meervoud terug



    bevangen door uw woorden

    voel ik me bezwangerd als

    een lindeboom in april

    wil ik dansen in de oorden

    die u voor de lezersogen creëert



    laat mij de zigeunerin zijn

    uw toekomst voorspellen

    in de zachte tinten van groen

    uw hand in de mijne

    volg ik de lange gelukslijn

    lacht mijn liefde voor u,

    u genoegzaam toe























    © mei 2010, KBC

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zondag 19 september 2010
    Feest
    Feest!


    Geschreven door Fortuna



    feest!



    luchtkastelen hoog
    okselaapje springt op, neer
    mobar kasteelheer



    © fortuna







    Oktober 2007











    Haiku / Verjaardag / Humor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zondag 19 september 2010
    Mobar
    Mobar Afdrukken E-mail


    Geschreven door KBC







    wandelend door zijn kasteel

    fascineren droombomen mijn zicht

    ontplooit er uit elk blad een

    nieuw gedicht



    weliswaar stotterend,

    geïmponeerd door de letterpracht

    begon ik mijn ode als volgt



    geachte heer, gezegend bent u

    met een uitstekend intellect

    en dat wat u met ons deelt ontvangt

    u van de negen muzen

    in meervoud terug



    bevangen door uw woorden

    voel ik me bezwangerd als

    een lindeboom in april

    wil ik dansen in de oorden

    die u voor de lezersogen creëert



    laat mij de zigeunerin zijn

    uw toekomst voorspellen

    in de zachte tinten van groen

    uw hand in de mijne

    volg ik de lange gelukslijn

    lacht mijn liefde voor u,

    u genoegzaam toe























    © mei 2010, KBC

    BeantwoordenVerwijderen
  8. maandag 15 oktober 2012
    Voor...



    ik laat niet veel meer van mijzelf horen

    wellicht denk je dat ik jou vergeten ben

    of onze vriendschap met een korrel zout neem

    echter is het tegenovergestelde waar

    ik denk aan je en heb je lief in mijn stilte



    jouw brieven liggen onbeantwoord

    letters die ik een voor een teder bemin

    willen mijn vingers niet meewerken

    waar het hart vol van zit



    het lukt mij niet om me uit te drukken

    naar de waarde van de taxatie

    als een diamant waarvan de schittering

    de kijker met ontroering verblind



    vandaag tel jij jouw vijftigste herfst

    buiten trillen bladeren als primaballerina’s

    op de ritme van de wind

    anderen weer vleien zich voor de stam

    van jouw statige boom neer



    alles staat in de teken, vingervlug typ ik

    om jou te laten weten

    dat ik je niet vergeten ben

    bovendien liefde en geluk wens













    - mima -

    BeantwoordenVerwijderen
  9. donderdag 15 oktober 2009
    Henk of te wel Mobar geschreven door Windwhisper
    Verjaardag / Bewondering / Genegenheid

    bijna ademloos
    is de fluister van de wind
    als de woorden van een dichter schilder vriend
    gaan leven in het universum prachtige taal
    sfeervol gekozen woorden ze brengen meer
    dan een glimlach ook vaak meer dan een traan
    Mobar
    Als geen ander versta je de kunst om schilder en dichter
    te zijn je schildert met je penseel verzen op het doek
    en als je schrijft schilder je poëzie mijn bewondering
    is groot nu ben je jarig wat ging een jaar snel
    voorbij al wat wenselijk is dicht ik je toe in gezondheid e
    nne yep ik lust wel een stukje eigen gebakken appeltaart


    Mobar hartelijk gefeliciteerd Liefs Cobie


    - windwhisper -
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 02:58 1 opmerking:
    Mobar Vorstkasteel15 oktober 2009 03:01
    mobar

    Thursday, October 15, 2009 12:00

    Ook aan Cobie hier mijn dank
    ik drink nu koffie op de bank.

    ninodepino

    Thursday, October 15, 2009 10:56

    ik denk dat Tom Poes hem in zijn dromen bezoekt en verhaaltjes voorleest

    nu ja: van harte GEFELICITEERD Mobar!

    grtjs,



    Marc Geerinck

    Thursday, October 15, 2009 10:12

    knap geschreven voor Mobar
    x

    Big Lady

    Thursday, October 15, 2009 09:15

    wat een mooi verjaars gedicht

    Ook van mij een felicitatie groet

    Knuffels

    _Lieverdje_

    Thursday, October 15, 2009 09:01

    prachtig verjaardagsgedicht
    ook gefeliciteerd van mij

    liefs

    Lion10cc

    Thursday, October 15, 2009 08:33

    idd mooi gedicht Cobie (als ik je zo mag noemen)Mobar het feestvarken proficiat met je nieuwe levensjaar en blijf uniek gelukkige verjaardag Leon

    Anastacia

    Thursday, October 15, 2009 08:29

    prachtig verjaardag gedicht cobie goedemorgen hele fijne dag liefs xx

    morbar hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag hele fijne dag xxx

    switi lobi

    Thursday, October 15, 2009 08:17

    Wat een mooie Cobie, erg fijne felicitatie!

    Liefs en fijne dag,
    switi lobi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. donderdag 15 oktober 2009
    Mobar geschreven door Gemalin
    ik wik en weeg om de juiste
    zinnen te componeren
    onze harmonieuze dichter
    eer toe te zingen
    op een glorieuze manier,
    zoals hij dat verdient
    schiet mijn vocabulaire te kort

    schrijf ik het volgende
    neer voor deze vorstheer

    er bloeit een droomboom
    halverwege oktober
    zamel ik pioenrozen en
    gelukswoordjes
    voor de kersverse jaarring
    vliegen duizend kushandjes
    zijn richting op
    dat hij een gezegend
    begin moge genieten

    fijne verjaardag Henk





    denkt aan je,
    kerima



    - Gemalin-

    aka Stip aka Freebird aka Kerima
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 03:09 1 opmerking:
    Mobar Vorstkasteel15 oktober 2009 03:12
    mobar

    Thursday, October 15, 2009 12:10

    Dank je Kerima voor dit gedicht, geniet nu nog van de koffie en een gebakje.

    The Cool

    Thursday, October 15, 2009 12:04

    feli


    ninodepino

    Thursday, October 15, 2009 11:01

    leuk gecomponeerd,
    ik zie hem zo verschijnen
    gefeliciteerd Mobar!
    grtjs,

    windwhisper

    Thursday, October 15, 2009 10:41

    Mooi Kerima voor Mobar,
    hij staat in het zonnetje vandaag
    liefs Cobie

    Nummer 127

    Thursday, October 15, 2009 10:35

    ja, happy birthday Henk

    Bartz

    BeantwoordenVerwijderen
  11. donderdag 15 oktober 2009
    Dag Mobar geschreven door Switi Lobi
    Verjaardag / Bewondering

    Dag Mobar




    schilder jouw mijmeringen in
    het kader van het leven

    teken in jouw naam- zoveel liefde,
    zoveel moois
    ik lees het wel en ik geniet
    jouw altijddurende woorden

    tussen de coulissen van het leven
    dank je,
    voor dit delen
    dank je,
    voor dit geven







    Fijne verjaardag!

    switi lobi
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 02:53 1 opmerking:
    Mobar Vorstkasteel15 oktober 2009 02:54
    Fairouz

    Thursday, October 15, 2009 10:51

    Wat een pracht gedicht voor Mobar. Ik hoop dat hij een spetterende verjaardag heeft.
    Van harte gefeliciteerd van mij Mobar.
    knuffel voor beiden...zonnige groet, Fairouz

    karinvangelder

    Thursday, October 15, 2009 10:40

    prachtig Switi..
    hierbij ook mijn gelukwensen aan Mobar
    ( alias Henk dacht ik )
    een fijne zonnige dag Mobar ! Switi..weer bedankt meis ! xx liefs Karin

    ninodepino

    Thursday, October 15, 2009 10:32

    gefeliciteerd Mobar!

    het is zowaar zonnig ...het zonnetje in huis?

    grtjs,


    Janny Scheybeler de Jonge

    Thursday, October 15, 2009 10:28

    ook namens mij van harte hoor!!gr.janny

    Marc Geerinck

    Thursday, October 15, 2009 10:12

    mooi switi
    M.


    Lion10cc

    Thursday, October 15, 2009 08:53

    Mooi jouw verjaardagswens voor Mobar vg leon

    Anastacia

    Thursday, October 15, 2009 08:26

    heel mooi verjaardag gedicht
    anja goedemorgen fijne dag liefs knuffels xxxx

    mobar hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag jij ook een fijne dag xx

    trucker klaas

    Thursday, October 15, 2009 07:39

    fraaie verjaarsdicht

    ook hier van harte ,klaas

    windwhisper

    Thursday, October 15, 2009 05:44

    Proficiat Henk met je verjaardag enne Switi een geweldige ode aan een der beste dichters van de freaks
    lieve groet Cobie

    _Lieverdje_

    Thursday, October 15, 2009 02:37

    zo prachtig dit verjaardagsgedicht
    ook gefeliciteerd van mij

    liefs aan beide

    Janny Schepenaar

    Thursday, October 15, 2009 00:35

    oeps, helemaal die lieve vriend vergeten, maar de dag moet nog komen he, dus ik heb nog even de tijd, eerst maar slapen denk ik
    maar alvast hier gefeliciteerd Henk,

    laifs, Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. maandag 15 oktober 2012
    voor een ‘Abraham’
    voor een ‘Abraham’









    ik noem je een kenner van woorden

    klimt regelmatig in de pen

    als kunstenaar

    en als dichter

    vind dat grote klasse


    het is als een





    je poëzie zal niet zwijgen

    in vorm en zin

    dat mag ook wel eens gezegd worden





    misschien juist daarom

    roept het bewondering op

    waar ik van geniet

    je muze vind gehoor

    ook op deze heugelijke dag

    naar ik weet, je ziet maar één keer Abraham

    in het huis van leeftijd





































    (Mobar/Henk van harte gefeliciteerd,

    en nog een fijne verjaardag)

    van een 'Sarah'

    BeantwoordenVerwijderen
  13. donderdag 29 oktober 2009
    Binnenkort jarig
    Eindelijk weer lucht, zuurstof, niet langer op de vlucht.De brief van Donald Dankzand heeft Hubert weer lucht gegeven.Hij ziet zijn verjaardag met voorspoed tegemoet. De tijd geeft hem weer hooptot leven. Het is hier goed vertoeven in het bubbelbad, hij beleeft nogvreugde, tijdens het wassen. Een droge handdoek is wat hij nu verlangt, hij moet plotseling ontzettend plassen. En de regen daalt neer over de daken van Amsterdam. In de etage van Hubert Stuipje hangt een gezellige sfeer. Niet langer de dominante verwarring van verliefde vrouwen, die gek makende adoratie voor zijn woordenschat.Eindelijk de rust weer van het eigen verlangen. Zijn grenzeloze verlangen naar de vrijheid van de eenzaamheid. Er staan twee maagdelijke doeken van tachtig bij tachtig centimeter klaar om te worden beschilderd. Zijn handen jeuken om aan het werk te gaan, maar hij gaat eerst nog schetsen maken. Misschien die lieve Violette Zandheuvel even bellen, om te vertellen dat het hem goed gaat. Dat hij weer met beide voeten op de grond staat. Binnenkort is hij jarig, dan zal hij laten zien waar toe hij allemaal in staat is.


    © oktober 2009, mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 14:50 1 opmerking:
    Mobar Vorstkasteel29 oktober 2009 14:51
    MAC
    19-10-2009
    18:28 uur

    Zo kort en toch boeit het.

    berthie
    19-10-2009
    14:25 uur

    Bubbelen, heerlijk he Mobar!
    Vanmorgen stond er een werkman op planken op het bubblebad in het zwembad. Vroeg of hij ging bubbelen,
    hij had er best zin in. het is wat om te moeten werken tussen al die genietende zwemmers ! Veel plezier met het bubblebad.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. maandag 27 juli 2009
    Jij bent een taart waard
    Jij hebt een gezonde aard
    die gemene man was
    jou niet waard
    hij keek scheel en had soep
    in zijn baard
    gelukkig is zijn woede
    bedaard
    en ben jij nog niet
    bejaard
    ondanks dat
    je voor de vijftigste keer
    verjaard
    ben jij wel
    een taart
    waard.


    Schrijver: mobar
    3 september 2007
    Jij bent een taart waard

    Thursday, September 06, 2007 13:21

    Haha wat een leuk gedicht

    bent een taart waard

    Monday, September 03, 2007 17:58

    hm, hazelnootschuimtaart misschien

    wel heel origineel zo'n verjaardagsgedicht.


    Jij bent een taart waard

    Monday, September 03, 2007 16:39

    Leuk geschreven en wat een orgineel verjaardagsgedicht



    Monday, September 03, 2007 16:33

    Een felicitatie voor de jarige en dit leuke gedicht!


    Jij bent een taart waard

    Monday, September 03, 2007 16:21

    mwaaa appeltaart mjam! x

    Bezoeken per jaar
    2009 12
    2008 69
    2007 425

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zaterdag 11 juli 2009

    Jarige J 21 juni 2009

    Een dag in zomers juni
    lijkt soms heel gewoon
    maar straks ontwaak jij
    jarig en wonderschoon
    staar jij uit het keukenraam
    de computer staat al aan
    je leest alvast jouw naam

    en jarig!
    zie je staan
    je beseft dan dat je jarig bent
    en voelt je vrij en blij

    wens ik jou toe een fijne dag
    een verjaardagstaart
    en de schaterlach
    van een olifant met een staart
    een konijn met een onderkin

    en een roze suikerspin.



    Schrijver: mobar

    Sunday, June 21, 2009 12:03

    even snel tussen de visites ddoor, lieffffffffff dit gedicht, dank je wel, bist een laiverd
    liefs, Janny

    Stip Reageer op Jarige Janny

    Sunday, June 21, 2009 11:21

    heerlijk verjaardagsgedicht mobar
    janny van harte


    stipje

    Nummer 127 Reageer op Jarige J
    Sunday, June 21, 2009 10:57

    gefeciliteteteerd J

    Bartxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. zaterdag 11 juli 2009
    Wind jarig!

    2 november 2007
    Hoorde een fluistering in de wind
    zoals haar naam al aangeeft

    vandaag is ze jarig

    glimlacht

    weer even als een kind

    want de jaren brachten vragen
    en de vragen toverden woorden

    over haar veelbewogen leven

    onvoorwaardelijke steun
    aan ter dood veroordeelden

    strijd voor meer rechtvaardigheid
    vaak recht uit het hart knallend

    en dan weer met bezinning
    altijd met een zuiver zoeken

    naar de waarde van gevoel
    overziend en met herinnering

    zacht terug naar die fluistering

    gefeliciteerd Windwhisper!


    Schrijver: mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 13:08 2 opmerkingen:
    Mobar Vorstkasteel11 juli 2009 13:09
    Ria -rimpeling- Reageer op Windwhisper jarig!

    Friday, November 02, 2007 13:23

    Mooi!


    Ria -rimpeling- Reageer op Windwhisper jarig!

    Friday, November 02, 2007 13:23

    Ode aan Cobie! Nooi!
    liefs ria


    Friday, November 02, 2007 11:15

    een lieve obade aan een lieve vrouw

    mooi geschreven lieve mobar...

    liefs, knuffel
    Dicky

    Nïenna Reageer op Windwhisper jarig!

    Friday, November 02, 2007 09:40

    Leuk verwoord

    xxx Lente


    Friday, November 02, 2007 07:03

    Lief van je...

    Liefs, Artifex.

    Windwhi
    Friday, November 02, 2007 06:00

    Dit zegt me meer dan duizend woorden, je las me Mobar en je kent me....
    Liefs Cobie
    Kuzzz

    yellow Reageer op Windwhisper jarig!

    Friday, November 02, 2007 05:24

    prachtige ode dit,
    Y.


    Friday, November 02, 2007 04:04

    Zeer mooi geschreven dit verjaardagsgedicht!

    Liefs, Will

    appelboom Reageer op Windwhisper jarig!

    Friday, November 02, 2007 01:28

    Prachtig mobar, ook namens mij de warme gelukwensen...

    Liefs en slaapzacht, Vicky


    Friday, November 02, 2007 00:41

    met een persoonlijk tintje...
    Prachtige passende zinnen.
    Gefeliciteerd Cobie!

    Liefs
    Friday, November 02, 2007 00:39

    heel mooi


    Friday, November 02, 2007 00:36

    De jouw is ook mooi, wat heerlijk dat ze zo verwend wordt!

    Slaap lekker...

    Friday, November 02, 2007 00:26

    zacht terug naar die fluistering...Knap en mooilief!

    fijne dag!

    Liefs..


    Friday, November 02, 2007 00:19

    prachtig mobar!
    ze verdiend het ook!

    Liefs redje


    Friday, November 02, 2007 00:15

    ook hier mijn felicitaties,

    liefs, Janny


    Friday, November 02, 2007 00:14

    Prachtig geschreven Mobar voor Cobie,



    Friday, November 02, 2007 00:12

    mooie cirkel voor een mooie jarige vrouw getrokken!
    Liefs, nino.


    Friday, November 02, 2007 00:11

    Wat een prachtig
    verjaardagsgedicht voor haar...

    BeantwoordenVerwijderen