woensdag 29 januari 2014

Down by the river

5 opmerkingen:

  1. June 11, 2012 13:16

    Ik zie het zo voor me , dansend en blij,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zondag 17 februari 2013
    Hersensprookjes - verleden
    ...

    maandag 13 juli 2009


    De rauwe prins van Pronkenstijn

    Zijn leeftijd naderde nu smeltend sneeuw

    en grijze haren verwilderde rond zijn kruin

    vol vogelnesten aan de boomtoppen kon je zien

    dat de haven verzegeld was, met zijn gelijk

    het geluk gestempeld op zijn stembanden

    en een traag ritme van de zeepbel, de nasmaak

    van een kroeg ergens in het westen waar

    hij naast de verkeerde humorist zat



    dacht hij aan een brief aan een bijzonder iemand

    maar alleen een postzegel was nog welkom

    de vlag halfstok, zijn gezicht op misschien

    tijdens de Herfst kon je ruiken

    hoe het land weer was veranderd

    vaak wat ruwer, en zonder gene

    soms wat spontaner, en af en toe geniaal

    liet hij zich niet van zijn sprookje brengen

    en maakte zwanger zijn blonde vriendin

    die het niet voor de centjes toestond

    maar instemde met het geluk van nog

    een tweede kind, dat ook in de kroeg ter wereld

    kwam en door het oog van de naald kroop

    omdat er een boerin was die een naaicursus had

    gevolgd, en met haar gevolg naar de stad

    was gekomen om daar te dansen

    met de gevatte homo’s uit de stad

    die dezelfde vette humor jolig uitsmeerden

    zoals sperma over een reeds oud vergeeld behang



    was er nog echte liefde in de grote stad

    of dachten die nichten nu echt na over waar ze

    mee bezig waren, was er niet een kenmerk

    wat zich leende voor een waarachtige reclame

    zodat hij niet steeds hoefde te gaan paalzitten als

    een pauw voor de spiegel die hem de diepte

    steeds ontnam, waren de heren van de televisie

    niet net zo verliefd op zichzelf, die bodemloze

    ironische liflafjes, die zichzelf herhaalden of er

    nu iets gebeurde of niets gebeurde, hadden die

    mensen ook al iets gemeens over zichzelf

    of was hij echt zo verwaand en getogen

    met zijn navel, en door yoga ontzenuwd

    van een slopend bestaan, hij riep nog

    maar een strijdkreet, en liet zijn lichaam verder

    smelten als een kaars voor het raam van zijn waan



    deze prins getuigde van eenzaamheid, maar zijn

    blonde manen beteugelden zelfs het wildste paard

    omdat hij zelf niet was te temmen, lieten

    de wetenschappers hem uiteindelijk met rust

    bestempeld als hopeloos geval, liet hij niet langer

    met zich spotten.





    ...



    Schrijver: Hubert Stuipje

    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel

    juli 2009

    De rauwe prins van Pronkenstijn



    Monday, October 15, 2007 14:55



    ow prachtig schrijven hoor!



    De rauwe prins van Pronkenstijn



    Monday, October 15, 2007 14:55



    ja als je ouder wordt wordt je grijs en trager van ritme he Hubert ik las dat je vandaag verjaart...moet ik zingen? knuffel?kus? of ben je daar allergisch voor...Proficiat man!





    De rauwe prins van Pronkenstijn



    Monday, October 15, 2007 14:36



    helemaal van harte Hubert...prachtige laatste strofe...zeker






    De rauwe prins van Pronkenstijn



    Monday, October 15, 2007 12:59



    Gefeliciteerd Hubert, is de appel in de taart goed gevallen?



    smak smak smak,




    De rauwe prins van Pronkenstijn



    Monday, October 15, 2007 09:18



    happy birthday 2 u, wist niet meer te zeggen, maar toch van harte gefeliciteerd


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Regen in mijn hoofd

    Tuesday, October 09, 2007 16:13

    prachtig toch weer droevig weer gegeven...

    lieve mobar ...van mij krijg je vele kusjes toegeworpen...
    ik wens je sterkte...




    Regen in mijn hoofd

    Tuesday, October 09, 2007 15:12

    Mooi gedicht mobar!

    liefs, kerima

    Regen in mijn hoofd

    Tuesday, October 09, 2007 13:33

    heel mooi gedicht over een fictieve gemoedstoestand ...erg mooi zelfs

    Regen in mijn hoofd

    Tuesday, October 09, 2007 12:56

    Dit is een gedicht geen statement over mijn gemoedstoestand.

    Regen in mijn hoofd

    Tuesday, October 09, 2007 12:45

    volgens mij een dromenvlucht , sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
    Regen in mijn hoofd

    Monday, July 14, 2008 17:05

    Laat de regen overgaan in de warmte van je hartstralen!Beetje droevig verwoord!Laat je niet kisten lief mens


    Regen in mijn hoofd

    Monday, July 14, 2008 15:41

    Een beetje bedroefd word ik wel door jouw gevoelig gedicht Mobar.
    Ik hoop dat alles weer zonnig wordt voor jou zoals vandaag het is.

    Regen in mijn hoofd

    Sunday, July 13, 2008 23:50

    een verkwikking voor je mobar, slaap en droom lekker

    Regen in mijn hoofd

    Sunday, July 13, 2008 23:08

    ik hooo dat het gauw weer mooi weer wordt! liefs en lkr slapen, little

    Regen in mijn hoofd

    Sunday, July 13, 2008 22:42

    ik hoop dat de zon morgen weer schijnt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Regenschaduw

    Sunday, November 02, 2008 16:37

    'zachte zucht' wat een bijzonder en prachtig gedicht!


    Regenschaduw

    Sunday, November 02, 2008 09:18

    heel mooi verwoord

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sunday, September 23, 2012 20:49

    Dat is juist de symboliek van het gedicht, dat het nieuw getekende huis niet meer scheef staat.



    Sunday, September 23, 2012 17:24

    een intrigerende tekening maar ik zie er niets scheefs aan...zal wel aan mij liggen



    Sunday, September 23, 2012 13:12

    geweldig, en je tekening,,,ik heb het vol bewondering gezien, talentvol,



    Sunday, September 23, 2012 11:37

    Prachtig zowel de tekening als de herinnering.



    Sunday, September 23, 2012 09:46

    wat ontzettend mooi deze!!!!

    BeantwoordenVerwijderen