vrijdag 24 januari 2014

Two wings

1 opmerking:

  1. zondag 17 februari 2013
    Hersensprookjes - verleden
    ...

    donderdag 16 juli 2009


    Een lange adem

    U had met een

    zeer mooie woordkeuze

    een treffend en hopelijk

    door vele mensen gelezen

    anti - oorlogsgedicht geschreven

    maar er kwam een storm

    van emoties over mij heen

    toen ik een dag later las

    dat U voor het feest

    een bontje had willen dragen

    gelukkig was het fictie

    wat U schreef met Uw geweten

    was niet anders dan wat

    Uw hart U had ingegeven

    zeiden anderen geruststellend

    maar de schrik was groot

    omdat ik niet wist

    dat het geen fictie was

    had ik U niet graag

    met een bontje gezien

    ook al was ik van plan

    om niet naar het feest te gaan

    omdat ik thuis bleef en ik

    het las in een lange adem

    alsof er geen fictie bestond

    alsof U werkelijk een bontje

    wilde dragen, om naar het feest te gaan

    waar ook de anderen zouden komen

    liet U mij gewoon mezelf zijn

    naar het beeld wat U voor ogen had

    zag U mij ook met een bontje

    en verder in mijn blootje in een bootje

    roeiend met dezelfde riemen

    roeispanen van hetzelfde hout

    en door een woeste wind gesneden

    herfststormen en oerwinters doorleeft

    uiteindelijk kwam mijn eigen ik

    weer bovendrijven, voornamelijk

    naakt en zonder hoofdmuts

    of zadelangst, sliep ik mijn wandeling

    drijvend tussen dromende nachtmerries

    dat hield ik niet lang vol, hopelijk werd de pijn

    snel draagbaar, handzamer

    gemakkelijker mee te nemen

    onder in mijn tas, in de trein, bij de zakdoekjes

    zo droef, U had er geen woorden voor

    ik onderwierp mij aan Uw zuurstof

    het afrijpen van Uw vruchtvlees

    het ritme van Uw hartklop

    de wereld in Uw notendop en pindarots

    dat was heel herkenbaar voor U

    met een verlangende ondertoon, smolt ik

    als melkchocolade op de tong van een fee

    volgde ik de oevers aan de overkant

    weerspiegelde U daarna terug in de schuimende rivier

    van louter opgeklopte slagroom en aardbeienjam

    sloeg het leven op en neer, hoog en laag

    onder de rokken van mijn onderbewustzijn

    sliepen zwervers in mijn sokken doorheen

    de koude nacht, was er geen hoop meer

    en liet ik mijn ik voortbestaan, liet ik mezelf

    een bestaan voorhouden, zonder zondagen

    of dondernachten, blies ik mijn

    droom door een seconde van de lijm

    die tijdens het gebed achterstevoren bestond.





    ...



    Schrijver: Hubert Stuipje

    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel


    Sunday, February 17, 2008 19:57



    een lang gedicht

    maar zeker de moeite waard om uit te lezen en...het zal waarschijnlijk door iedereen anders gelezen worden,

    nog bedankt voor je reactie,

    Y.






    Friday, February 15, 2008 21:44



    *Zucht* dit was een zeer lange adem, maar zo mooi verwoord echt subliem en supermooi.


    Een lange adem



    Friday, February 15, 2008 18:07



    pffffff, wat een adem, een zucht ontsnapt mijn mond, ademloos van deze bloedmooie zinnen en het scherpe appèl.








    Een lange adem



    Friday, February 15, 2008 16:15



    Wauw!:O

    Super mooi geschreven!!!






    Een lange adem



    Friday, February 15, 2008 16:02



    in één adem gelezen , vol aandacht gelezen en er stil van geworden



    BeantwoordenVerwijderen