dinsdag 28 januari 2014

Heart and soul

5 opmerkingen:

  1. 15-05-2009
    16:31 uur

    speciaal gedicht maar daarom zeker niet slecht... Grtjs

    15-05-2009
    03:19 uur

    een Vampier?? zou een beetje huiverig worden als mij dat overkwam, weet je wel zekerdat je het/hem /haa,r terug wil zien, maar graag gelezen,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het woord 'dood' wordt nogal vaak herhaald. Inhoudelijk erg mooi.
    klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    Jeroen Splinterman - 5-January-2014 23:17

    Ja, dat lees ik nu ook, misschien herzie ik dat nog. Bedankt.

    --------------------------------------------------------------------------------



    --------------------------------------------------------------------------------





    ik heb het tibetaanse dodenboek gehad; en het joodse boek over leven en sterven.. van het eerste boek begreep ik niets (het lezen voelde heel gauw aan als een straf.. get to the point already!!! wees praktisch.. dat idee) het tweede boek heeft me toen wel geholpen bij mijn rouwverwerking xx ach ja: graag gelezen deze.
    klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    Jeroen Splinterman - 5-January-2014 23:18

    Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. donderdag 16 februari 2012
    Gedichtenkoffer



    In het hotel werd een koffer met vergeten gedichten gevonden:

    (woensdag 16 september 2009)

    Gekkenzaad


    Zaad van de gek
    praten de mensen
    over dikke muren
    wordt naar de bloem
    gebracht in duisternis
    van afgevoerde dwazen
    niet stilstaande de tijd
    ziet nu pas veroudering
    het verwelken van klankdiep

    gebogen

    eenzaamheid
    vol geesteszieke angsten
    trekt hij zich terug
    naar de spiegel
    waarin zijn stem prevelt:

    "waarheid"

    die zoete schim
    tegen alle verandering in
    schuimend in het donker
    van de bewolkte herfstdag.


    © september 2009, Mobar V., Amsterdam.








    ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zondag 11 maart 2012
    Het zoete duister
    ....

    Spaarlampen


    Zolderkamer in het logeerhuis
    een magere zon dringt door het glas
    uit de radio klinkt Chutney
    je weet dat ik niet deug
    zal voortaan rode rozen kopen
    de auto weer uitdeuken
    als jij nu eindelijk
    die kurk tast
    haast niet,

    je hebt praatjes
    de pizza’s komen zo
    een volle fles staat in de keuken
    even mijn stropdassen strijken
    gestreken
    masker in de spiegel, zo langzaam

    en laat geen sporen achter
    de toekomst nadert snel.



    Schrijver: mobar


    Spaarlampen

    Saturday, August 23, 2008 20:52

    ha! mobar! alweer betrap ik je bij een heel mooi schrijven

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dinsdag 7 juli 2009

    Argumenten

    En jouw naam duistert Koos
    in herinnering door heimwee
    tussen jouw zwarte haren
    boven blauw priemende ogen
    en die nog grappigere achternaam

    die ik hier liever niet wil noemen
    om geen vliegen aan te trekken
    in ondergrondse dromen
    begraven tussen de doden
    krioelt het van de wormen

    omdat jij niet gek bent
    net zo min als ik
    de dageraad
    uit de goot
    plukt

    met handen
    zilverachtig
    schoon en bereidwillig
    in het doen en laten
    zucht ik jouw zoenen

    naar een later beminde ik

    jouw nooit gevonden ego.







    Schrijver: mobar

    Reacties:

    1 reacties:

    Mobar Vorstkasteel

    7 juli 2009 14:12

    Argumenten

    Thursday, August 28, 2008 01:13

    confronterend hard,
    voel diepe pijn

    warme groet,


    Argumenten

    Wednesday, August 27, 2008 23:07

    intens mobar, intens

    BeantwoordenVerwijderen