zaterdag 25 januari 2014

Out on the weekend

5 opmerkingen:

  1. zondag 17 februari 2013
    Adriaan werkt in de droomwereld
    dinsdag 11 augustus 2009


    Adriaan werkt in de droomwereld

    Verhalen / Fictie / Fictie



    Adriaan werkt in de droomwereld



    Het licht in de computerkamer, gevoed door

    opgeslagen energie van de zon, is niet

    de hele nacht op volle sterkte, Adriaan

    moet er aan wennen dat het in zijn hart

    steeds donkerder wordt. Alfons is een schat,

    maar hij kent geen verantwoordelijkheid,

    hij is er de man niet naar om de boekenwinkel

    in zijn eentje te runnen.

    Adriaan werkt in de droomwereld zonder Alfons.

    Hij weet ook niet dat Alfons in De stempel

    van de liefde leest, over het door Sylvanus geschreven

    verhaal, het Cabaret van de ziel. Hij is zich niet

    meer bewust van gebeurtenissen buiten de

    droomwereld, de hele wereld draait nu

    om dat ene internetverhaal, waarin

    de wetenschappers Mobar Vorstkasteel

    en Jeroen Splinterman tot interessante ontdekkingen

    komen, en meer en meer de gedachtewereld

    van Hubert Stuipje leren te ontrafelen.

    Adriaan doet slechts zijn plicht, en er is

    geen andere tijd dan deze tijd, de tijd die hij

    moet vervullen om de Utrechtse boekenwinkel

    draaiende te houden, alvorens de raven

    het uitkopen, en het moederbeeld op het vuur

    gooien. Er is nog hoop op ontsnapping

    uit de weemoed, maar kijk niet te lang

    naar wegvliegende zwarte kraaien, of figuren

    zwermende spreeuwen, een weersverandering

    kan het hele gemoed doen omslaan

    en dan zijn de druiven nog zuurder dan voorheen.







    Schrijver: Hubert




    Thursday, September 25, 2008 22:51





    Een prachtig beeld, echt fijn om te lezen.

    mobar - 6-January-2013 20:47

    Fijn om te vernemen, dank voor lezen en reactie, groetjes.

    --------------------------------------------------------------------------------




    5-January-2013 23:33
    Van droom tot werkelijkheid, mobar.
    Wie we werkelijk zijn ligt voor een deel opgesloten in onze dromen.
    Het valt niet altijd mee om die diepste geheimen prijs te geven...


    mobar - 6-January-2013 20:48

    precies, bedankt, groetjes.


    BeantwoordenVerwijderen
  2. zaterdag 2 februari 2013
    Florian - verleden
    ...
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 15:20 1 opmerking:
    Mobar Vorstkasteel2 februari 2013 15:21
    vrijdag 17 juli 2009
    Teder liefdeslicht
    Er schijnt een teder liefdeslicht
    over mijn tintelende zielenlichaam
    mijn stoffelijke deel hier op aarde
    is voor het licht der liefde gezwicht

    geen schoonheidskuur in een kuuroord
    geen verwennerij in een duur bordeel
    heeft ooit mijn liefdeswens zo gehoord
    zoals nu in dit prachtige liefdesgeheel

    voelde niet eerder mijn hunkerend lijf
    zo twinkelend alsof ingesmeerd met warme honing
    het is alsof ik eeuwig onder lentelicht verblijf
    zo goed in mijn vel, hier blij nu in mijn woning

    voel ik zijn tastende warme mannenhanden
    gretig op zoek naar mijn wellustige penseel
    om liefde te schilderen in zonnige landen
    voor altijd en niet zomaar incidenteel.


    Schrijver: Florian

    Labels: Genegenheid, Lente, Verliefd
    Teder liefdeslicht

    Tuesday, January 23, 2007 16:42

    maak er maar iets mooi van, net zoals je gedichtje

    Teder liefdeslicht

    Tuesday, January 23, 2007 16:23

    mooi geschreven Florian,gelukkig is het geen warme zomertijd,honing komen insecten op af.maar is wel lekker,acacia honing,heerlijk zoet.veel geluk met je liefde,geniet er maar van.liefs

    Teder liefdeslicht

    Tuesday, January 23, 2007 15:31

    in love...mooi mooi
    Liefs Cobie

    Teder liefdeslicht

    Tuesday, January 23, 2007 15:20

    Geniet ervan!!
    Kunstig hoor...



    BeantwoordenVerwijderen
  3. zaterdag 18 februari 2012
    Jola Hum
    donderdag 3 november 2011


    Vaarwel

    De nieuwe eeuw had een woonplaats nodig...

    De kleine huizen stonden weemoedig langs de kade,
    maar de walvisvaarders kwamen nooit meer terug....

    ....

    Jola Hum en consorten, personages en persiflages rond de flamboyante lesbienne Jola Hum. Jola Hum een spirituele vrouw met eerlijke vrienden, gezellige vriendinnen. Mensen die graag gedichten schrijven. Heteroniemen verzonnen door Mobar Vorstkasteel aka Henk van Dijk. Jola Hum werkt in de bibliotheek van Niemandsland nabij de zilte kust.





    maandag 29 juni 2009


    Vakantiedorp

    Zomer in het vakantiedorp
    likt zijn stoere liefdeswonden,
    zijn hoge voorhoofd zweet
    kent zijn weerspiegelingen
    humor die langzaam slijt
    golven schuimen aarzelingen
    vertrouwde levensvrienden
    die niets meer van hem
    aannemen, eigenlijk nooit
    zijn gedichten lezen
    bij schaamteloze zee
    die alles overspoelt
    achter waanzin
    van zijn dromen.







    Schrijver: Mobar V., Amsterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vrijdag 11 september 2009
    Verdriet om alles eigenlijk
    Voel me zo verdrietig nu.
    Zou je lieve stem wel willen horen.
    Maar ben te bang voor je geworden.
    Zou het liefst helemaal verdwijnen
    Wist niet dat de liefde mij zou laten kwijnen
    Kan me zelf wel helemaal verfoeien
    Iedereen gaat zich ermee bemoeien

    Voel het bonzen van mijn mannenhart
    Zo vaak eerder kende ik al smart
    Dat nu de emmer is overgelopen
    Jarenlang mezelf bedropen
    Wurmde me steeds door het gaatje
    Maar verlangde zo naar een maatje.


    Schrijver: mobar
    28 januari 2007

    Sunday, January 28, 2007 22:36

    Ik voel me net de laatste adem van een gek.
    Heb jij dat ook wel eens
    tijdens winterdagen.
    Ik ga voortdurend op mijn
    bek, maar mensen zeggen
    dat ik er om loop te vragen.


    Sunday, January 28, 2007 22:22

    Kop op gast. Ik zal een stukje voor je uit vechten (let me take some of the punches for you tonight.. klinkt er op de radio.. toevallig)


    Sunday, January 28, 2007 20:11

    Eventjes sterk blijven Mobar, het komt wel goed, samen of alleen maar je geraakt er wel door.

    Liefs en heel veel sterkte

    Sunday, January 28, 2007 17:46

    alles? zie je door de donkere wolk het licht(e) niet meer?
    Kop op Mobar,mooi geschreven.


    Sunday, January 28, 2007 17:16

    laat je niet te veel meeslepen. stel je open en geef de zon wer en kans

    lieve groet en sterkte


    Sunday, January 28, 2007 16:43


    Heb je vandaag je pilletje wel geslikt?
    mobar - 15-December-2013 14:52

    Het pilletje bewaar ik voor een van de volgende delen.

    --------------------------------------------------------------------------------



    --------------------------------------------------------------------------------




    14-December-2013 19:54 klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    Hihi.. zijn dat uw problemen? Voor nood heb ik nog wel een heel groot luchtbed dat zichzelf opblaast dat is een stuk dichter bij de grond
    klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    mobar - 15-December-2013 14:53

    Ja, maar ik ben op zoek naar een vliegend tapijt.



    --------------------------------------------------------------------------------



    --------------------------------------------------------------------------------





    mobar - 15-December-2013 21:49

    Ja, het bed blijft nog in het verhaal



    BeantwoordenVerwijderen

  5. Jouw woorden (2009)


    Saturday, January 17, 2009 16:23

    dit klinkt als vloeibare warmte in woorden!
    heerlijk lezen !


    Saturday, January 17, 2009 12:55

    Met ingehouden adem gelezen... prachtig!




    Saturday, January 17, 2009 11:06

    prachtig !!!!!!meer woorden heb ik niet nodig, knuff maria (Isolina)



    Saturday, January 17, 2009 09:55

    Prachtige woorden Mobar

    Groet,



    Saturday, January 17, 2009 08:49

    THX !
    hahaha, fraaie ode!
    liefs.



    Saturday, January 17, 2009 08:05

    Goede morgen Mobar
    indrukwekkend schrijven, met volle aandacht en groeiende bewondering gelezen, elk gevoel er in door jou weergegeven en blootgelegd, je moet het maar kunnen
    lieve groet Cobie
    kuzzzz
    petje af




    Saturday, January 17, 2009 07:25

    bewonderingswaardig deze dicht
    zo ziet ieder tekst graag belicht



    Saturday, January 17, 2009 02:03

    herkenbaar mooi..





    Saturday, January 17, 2009 00:50

    Woww!

    lekker.
    switi lobi



    prachtig,heel mooi, graag gelezen.



    Saturday, January 17, 2009 00:35

    Mooie woorden, geschreven op een droomkussen.

    BeantwoordenVerwijderen